FARVEPSYKOLOGI // blå

Blå er en klassisk farve, der er en af de mest populære farver, når det gælder branding og logodesign. Blå er kølig, beroligende og symboliserer styrke, tillid, loyalitet og visdom. Det er himlen og havet – og er ofte symbolet på det maskuline. Det er den klassiske “drengefarve”.

Den blå farver signalerer oprigtighed og ordentlighed. Farvepsykologien definerer blå som pålidelig og ansvarlig. Den stråler af indre sikkerhed og tillid – en farve man kan stole på, og så virker den beroligende, reducerer stress, og skaber en følelse af ro, afslapning og orden.

Blå nuancer
Men blå er ikke bare blå. De forskellige nuancer af blå sender forskellige signaler om dit brand.

De lyse blålige nuancer, som babyblå, signalerer sundhed, ro, forståelse og blødhed.

Mørkeblå farver signalerer viden, magt og seriøsitet. Den virker troværdig, selvsikker og pålidelig.

De mere friske blå nuancer som azur, kobolt og turkis kombinerer det seriøse og det friske og virker mere innovative og nyskabende.

Brands i blå
Blå er en af de mest brugte farver i logo og brandsdesign. Nogle af de mere kendte brands i brun er HP, Dell, Linkein, Facebook, Mærsk, Danske Bank …


FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå FARVEPSYKOLOGI // blå
loading..