GASA GROUP // green energy

Grønne planter kan hæve luftfugtigheden med op til 15%. Det kræver godt nok et anseeligt antal planter, men et par planter suppleret med f.eks. en skål på radiatoren med vand i kan gøre det tørre indeklima meget bedre. Højere luftfugtighed forhindrer også støvet i at hvirvle op. Grønne planter er desuden sundt for psyken – da grønt giver ro i sjælen. Det var afsættet for kampagnen for et koncept, der satte fokus på de grønne planter som sundhedsboostere.

Udfordring: Gasa Group er en af de store spillere, når det gælder distribution af blomster og planter. Konkurrencen er benhård, priserne og indtjeningsmarginalerne små. Gasa ville gerne nytænke salget af planter, så det ikke kun handlede om pris pris pris – men mere fokus på andre parametre. Planter er ikke bare planter – men på trods af stor fokus på produktudvikling er der grænser for, hvad forbrugerne oplever som nyheder i branchen. Vi dykkede sammen ned i salget, kunderne og slutbrugerne og omdefinerede salg af planter til = salg af sundt indeklima.

Løsning: Vi skabte en række nye salgskoncepter, der satte fokus på planterne som det sunde indeklima – og satte farverne i fokus i serien Colourdrops, der hver sæson blev lanceret med “nye farver”. Her kunne Gasa så frit vælge hvilke planter – der var bedst for det grønne indeklima– man ville sætte på salgsvognene. Det betød alverden for bundlinjen, da man nu kunne vælge mellem mange flere leverandører, sorter og ikke mindst prispunkter, så Gasas egen fortjeneste blev højere. Endelig blev de nye kollektioner en ny måde at sælge på, hvor man lancerede sæsonens farver – og sælgerne fik et helt andet afsæt end bare prisen.

 


GASA GROUP // green energy GASA GROUP // green energy GASA GROUP // green energy GASA GROUP // green energy GASA GROUP // green energy GASA GROUP // green energy GASA GROUP // green energy GASA GROUP // green energy
loading..