GASA GROUP // worldwild

Gasa Group er en af de store spillere, når det gælder distribution af blomster og planter. Konkurrencen er benhård, priserne og indtjeningsmarginalerne små.

Udfordring: Gasa ville gerne nytænke salget af blomster, så det ikke kun handlede om pris pris pris – men mere fokus på andre parametre. Blomster er ikke bare blomster – men på trods af stor fokus på produktudvikling er der grænser for, hvad forbrugerne oplever som nyheder i branchen. Vi dykkede sammen ned i salget, kunderne og slutbrugerne og omdefinerede salg af blomster til = salg af boligenteriør og oplevelser.

Løsning: Vi skabte en række nye salgskoncepter, der satte fokus på planternes oprindelse – og satte farverne i fokus i serien Worldwild, der hver sæson blev lanceret med “nye destinationer”. Her kunne Gasa så frit vælge hvilke blomster – inden for det aktuelle land eller verdensdel – man ville sætte på salgsvognene. Det betød alverden for bundlinjen, da man nu kunne vælge mellem mange flere leverandører, sorter og ikke mindst prispunkter, så Gasas egen fortjeneste blev højere. Endelig blev de nye kollektioner en ny måde at sælge på, hvor man lancerede sæsonens destination – og sælgerne fik et helt andet afsæt end bare prisen.


GASA GROUP // worldwild GASA GROUP // worldwild GASA GROUP // worldwild GASA GROUP // worldwild
loading..