Design af logo

Dit logo er dit DNA i koncentreret form. Det er dit brand kogt ned til en bouillonterning. Det er din virksomhed eller organisation på et frimærke. Dit logo skal hurtigt give modtageren en ide om, hvad du laver, og hvad du står for.

Når vi designer logoer, så tager vi altid afsæt i, hvem du er – og hvor du vil hen. Et logo skal nemlig ikke kun afspejle nutiden – men være en strategisk pejling mod fremtiden. Et godt logo er enkelt, unikt, tidløst og funktionelt. Og så formidler det et konkret budskab. Et logo skal kunne fungere på mange måder, så vi har en lang række krav til, hvad der er et godt logo:

FORMIDLING: Det skal være unikt, originalt og fortælle meget på få kvadratcentimeter – omvendt skal det være enkelt, simpelt og let at forstå. Derfor er det vigtigt, at du ved, hvem du er, hvad du står for og hvad du vil stå for i fremtiden – så du kan få et logo, der styrker din strategi og dit brand.

FORMATER: Et godt logo kan gengives i forskellige størrelser – kæmpestort eller lillebitte. Et logo skal altid kunne gengives i én farve og i negativ. Det skal altid kunne fungere på ethvert medie – print, online og som kartoffeltryk.

FORM: Uanset om logoet er højt, bredt, kvadratisk, rektangulært eller andet, så er der behov for alternative former af logoet, der kan anvendes anderledes. F.eks. er et kvadratisk logo ofte vanskeligt at anvende steder, hvor der er rektangulær plads og omvendt. Så flere godkendte varianter af logoet kan være en fordel. Trenden er, at logo er dynamisk og kan bruges mere frit og levende end tidligere.

FARVER: Farver er den stærkeste kommunikator. Et logo og en visuel identitet er ofte koblet med en farveidentitet. En trend er dog at logo’et smadres og kan bruges på mange og helt nye måder – hvor man tidligere havde et mere stationært logo. Farver handler om farvepsykologi og positionering i branchen – er du klassisk blå eller fræk pink?

FUNKTIONELT: Et godt logo fungerer i hverdagen og virkeligheden. Det skal derfor kunne bruges på hvad som helst, og hvem som helst skal kunne bruge det uden 117 siders designmanual og instruktionsvideoer.

FREMTIDSSIKRET: Et logo skal være tidløst – så det kan passe til fremtidens udfordringer og f.eks. kampagner.

Logodesign er ét af vores specialer, og vi har rigtig mange logoer på samvittigheden. Fra store, komplekse koncerner til små iværksættere, fra seriøs business to business til organisationer. Vi er også klar til at knække din logoudfordring – ring, så har vi kaffe på kanden i idéværkstedet.


Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo Design af logo
loading..