MELTON //

Melton Group designer og producerer kvalitetsundertøj, strømper og sko til børn. Melton er kendt for glade farver og sprælske mønstre – men man er også meget andet. Man har ligeledes opkøbt en række brands, f.eks. Mikk-Line, så der var behov for at blive mere skarp på, hvem vi er.

Udfordring: Melton ønskede at få styrket profilen af de forskellige brands Melton, Move, PAPFAR og Mikk-line. Man havde ligeledes behov for at få formuleret en kernefortælling og værdierne i selve Melton Koncernen.

Løsning: Vi skabte en designproces, hvor medarbejderne aktivt spillede med i at finde fælles værdisæt, og vi formulerede og illustrerede dem. Hvert brand fik et servicetjek – hvad karakteriserer brandet i dag, hvor skal det hen, hvad er brandets DNA. Resultatet blev en brandbook, hvor hver af brands fik sin egen fortælling og visuelle moodboard, så man fremover kan bruge det aktivt som et værktøj, når der skal udvikles kollektioner, salgsmateriale og markedsføring.

 


MELTON // MELTON // MELTON // MELTON // MELTON // MELTON // MELTON // MELTON // MELTON // MELTON //
loading..