Outsourced Marketing
Outsourced marketing

Outsourced marketing

Professionel og fleksibel
hjælp
til din markedsføring

En marketingafdeling har rigtig mange forskellige typer af opgaver. Det kræver derfor også en lang række af vidt forskellige kompetencer. Fra marketingchefen, der har det strategiske overblik. Den cool projektleder, der effektivt dribler med deadlines. Den kreative grafiker, der lynhurtigt kan trylle med PowerPoint eller det nye produktark og holde den røde tråd. Online-nørden, der er hardcore på SEO og onlineannoncering. Den krøllede hjerne, der kan udtænke de skæve kampagner. Skal du have alle de kompetencer in house, kræver det et forholdsvis stort flow af opgaver hele året rundt.

Det kan være svært at håndtere i den mindre virksomhed eller organisation uden den store marketingafdeling. Mange har hverken budget eller opgaver nok til en afdeling med fuldtidsansatte medarbejdere. Derfor kan outsourced eller insourced marketing være en rigtig god løsning, hvor du kun betaler for det, du har brug for. Det kan også bruges som kombination med den mindre marketing- eller salgsafdeling.

Her er der et par eksempler på hvordan vi har arbejdet sammen med kunder om outsourced marketing. Vi er altid klar til en snak om mulighederne for at give dit marketingset-up et vitamintilskud.

Cases

Outsourced marketing giver mange fordele

FLEKSIBILITET: Fleksibilitet er en af de helt store fordele. Det kan være, at I har to store kampagner årligt, der har brug for ekstra opmærksomhed, hvor flere hænder, øjne og kreative hjerner skal indover. Det kan også være, at I på ugentlig basis har brug for et marketingbureau, der kan levere det hele, fordi I outsourcer hele marketingafdelingen. Derved har I altid flere kreative medarbejdere lige ved hånden, når behovet opstår. Det betyder, at det er let at skrue op og ned for omkostningerne – i stedet for at have det som en fast omkostning.

SPECIALKOMPETENCER: Et bureau har flere specialkompetencer og holder sig a jour inden for alt fra de nyeste designtrends, teknologiske muligheder, nye sociale medieplatforme, det nyeste inden for SEO… og det kan være svært som marketingafdeling at holde sig ajour med alt.
En marketingmedarbejder, der både skal kunne lidt InDesign, Photoshop, tekster og kunne drible med de nyeste trends og krav på sociale medier, er svære at finde. Med outsourced marketing kan du få spidskompetencer, når du har brug for det uden at sende medarbejdere afsted på dyre kurser.

NYE ØJNE: Et outsourced bureau stiller andre spørgsmål og ser på jeres virksomhed og produkter med nye friske øjne. Man kan som virksomhed eller organisation godt blive lidt i “plejer” eller “hjemmeblind” på egne fordele og muligheder. Det kan være rigtig sundt at få nye øjne på og få rystet op i sådan-har-vi-altid-gjort.

STORT NETVÆRK OG TEKNOLOGI: Freelancere, fotografer, SEO-værktøjer, årshjul – og så videre. Vil I gøre det hele in house kræver det ekstra tid og flere ressourcer at holde styr på det hele og være på forkant med den nyeste software. Dét – og meget mere – har et eksternt bureau adgang til, så du kun har kontakt med bureauet, der holder dig opdateret på det nyeste.

EKSPERTVIDEN: Et marketingbureau består udelukkende af medarbejdere med ekspertviden. Og som regel ligger der mange års erfaring bag. Al den viden får I fra dag et. Og det skal man ikke undervurdere. Bureauet kan starte på jeres opgave eller kampagne med det samme efter første møde – og I kan plukke den ekspertviden, I har brug for, ud. Derved sparer I dyrebar tid i forhold til at hyre en ny marketingansvarlig eller et nyt marketingteam, hvor der både skal bruges lang tid på at skrive jobopslag, læse ansøgningerne, samtaler og til sidst oplæringstid. Marketingbureauer er trænede til at se det store perspektiv og forstå jeres mål hurtigt.

Outsourced marketing er fleksibilitet

Hos ImageConsult får du hele pakken. Jeps, du hørte rigtigt. Hele pakken. Vi er et kreativt team med grafikere, tekstforfattere, online eksperter, projektledere og kreative ad’ere, der giver dig masser af erfaring, højt engagement og lige præcis den løsning, du har behov for. Vi arbejder med både online og offline markedsføring, og har i mange år arbejdet som outsourced marketingbureau for både små, store og nye virksomheder.

Vi sikrer, at virksomhedens strategi bliver koblet til jeres marketingstrategi og eksekveret, uanset om det handler om produktlancering, salgskampagne, nyt eller boost af dit website, årsplan og eksekvering af sociale medier. Vi samtænker indhold på tværs af kanaler, så det skaber mest mulig synergi på tværs af kanalerne – og du får mest mulig værdi for kronerne.

Hvad koster det at arbejde med outsourced marketing? Det kan vi tage en snak om – men erfaringerne siger, at du får meget mere for kronerne og får en mere fleksibel økonomi i forhold til en fast omkostning. Du kan vælge et månedsabonnement, klippekort eller et længere partnerskab, hvor vi løser opgaver og aflønnes med en kombination af bonus på salgsmål og fast pris.

Outsourced Marketing Behov

Outsourced marketing matcher dit behov

Få adgang til kommunikationsrådgivere, grafisk design, digitale strategier, eksperter på sociale medier, webudviklere, SEO-eksperter, tekstforfatning og meget mere på én dag – og med det samme. Hos ImageConsult har vi mange års erfaring med markedsføring og er trænede i at lave 360 graders markedsføring, der kommer hele vejen rundt om dit brand og din branding.

Marketingafdeling til nystartede virksomheder
Vi oplever ofte, at nystartede virksomheder ikke har budget til at ansætte en hel marketingafdeling og har brug for en knivskarp strategi, et stærkt visuelt koncept og de vigtigste elementer til at komme godt fra start. Vi har en “startpakke” til nystartede virksomheder, der sikrer at I kommer godt fra start på en topprofessionelt – så du hurtigere kommer igang med at gøre det, du er bedst til.

Marketingafdeling til små virksomheder
Er I en mindre virksomhed med behov for fleksiblitet, når I skal køre kampagner, lancere et nyt produkt eller har brug for materiale til messe, står vi til rådighed. Én af de mange fordele ved at have en ekstern marketingafdeling er, at I kan starte op eller sætte på pause alt efter jeres behov. Vi har hjulpet mange mindre virksomheder med mange forskellige opgaver, som fx at give brandet et boost med en ny webshop, et nyt look eller lægge marketingstrategier og lave årshjul. Vi kan også hjælpe jer med at planlægge den rette prioritering af markedsføringsbudgettet, så I får mest ud af jeres annoncekroner, og sørge for at lave alt det udførende arbejde. Samtidig sørger vi for en god afrapportering og laver altid en detaljeret opfølgning, så I kan måle på resultaterne.

Marketingafdeling til store virksomheder
Måske har I allerede en mindre marketingafdeling i firmaet, men har brug for nye øjne eller eksperthjælp på områder, som I ikke selv har mulighed for at dække. Eller måske har I brug for et ekstra spark til en ny kampagne. Vi har mange store firmaer i porteføljen, og opgaverne er mangeartede. Hos ImageConsult har vi specialistfunktioner, der kan supplere jeres marketingafdeling. Vi er jeres fleksible marketingafdeling i både travle og mere stille perioder. Og når vi arbejder med jeres marketing, arbejder vi selvfølgelig inden for jeres rammer og designmanualer – og vi griber alt lige fra ad hoc og brandslukning, løbende faste opgaver som fx Facebook, fra ide til afrapportering og måling, til større projekter, der skal ud over rampen.

Merete

Få en snak om outsourced marketing.

Kaffen er klar. Ring eller skriv til Merete.

Telefon: 7684 3405 | 3060 1001
Mail: mdp@imageconsult.dk